لنزهای تماسی

۵ نکته برای افرادی که برای اولین بار از لنزهای تماسی استفاده می‌گنند

لنزهای تماسی

برای تهیه اولین جفت لنزهای تماسی تبریک می گوییم! اگر مثل اکثر افراد هستید، احتمالاً روزهای اول را با دیدن جزئیات بصری کوچکی که قبلاً هرگز متوجه نشده اید – مانند شبنم روی چمن و لکه های کوچک رنگ روی برگ‌های سبز، متحیر خواهید شد.

زمان بسیار مهیجی است، اما، مانند هر چیز جدید، ممکن است کمی ترسناک هم باشد. از این گذشته، لنزهای تماسی وسیله‌های پزشکی پیشرفته‌ای هستند و بینایی شما یکی از حس‌های بسیار ارزشمند شماست. به همین ترتیب، انتخاب خوب مهم است تا بتوانید راحت، شاد و ایمن باشید. در اینجا پنج نکته آورده‌ایم که در صورت عمل به آن‌ها در طول عمر هیچ مشکلی با لنز‌های تماسی خود نخواهید داشت.

۱. آرام باشید. بسیاری از افراد نگران این هستند که هنگام قرار دادن لنزهای خود، چشم‌های خود را زخم کنند یا بدتر از آن که لنز در پشت چشم آنها گیر کند. قرار دادن و برداشتن لنزها ممکن است در ابتدا باعث عصبی شدن شما شود ، اما هرچقدر که ناجور به نظر می رسد، تا زمانی که دستانتان تمیز است، نیازی به ترس از لمس چشم ندارید. به علاوه ، داخل پلک های شما به پشت چشم شما متصل است ، بنابراین لنزهای شما نمی توانند به ورطه بلغزانند.

۲. لنزها را تمیز نگه دارید. برای تمیز کردن لنزها فقط از روش توصیه شده استفاده کنید. پزشکتان دستورالعمل‌هایی را به شما می‌دهد که مخصوص مراقبت از لنز است که برای شما انتخاب شده است. به عنوان مثال، اگر به شما گفته می‌شود از یک محلول چند منظوره استفاده کنید، هر بار که لنزهای خود را خارج می‌کنید ، باید مالش داده و بشویید و سپس آن‌ها را در یک محلول تازه قرار دهید.

فقط محلول قبلی را به کیس اضافه نکنید. صبح‌ها وقتی لنزهای خود را قرار می‌دهید، کیس محافظ را کاملاً خالی کنید، با محلول تازه شستشو داده بدون در پوش و برعکس قرار دهید تا در هوا خشک شود. قاب لنز شما باید هر ۳ ماه تعویض شود. اگر به نظر می‌رسد این کار تمیز کردن خیلی زیاد است، از پزشک خود بخواهید لنزهای یک بار مصرف روزانه، مانند MyDay یا clariti 1 برای شما تجویز کند. این لنزها را می‌توان هر شب بیرون انداخت و هر روز صبح با یک جفت جدید عوض کرد، در این حالت نگرانی‌های نظافت و نگهداری از بین می‌رود.

۳. هیدراته شوید. اگر از لنز استفاده می‌کنید یا نه، مهم است که با نوشیدن آب فراوان هیدراته باشید. افرادی که زمان زیادی را با رایانه می‌گذرانند یا در معرض هوای خشک، گرمایش یا تهویه هوا قرار دارند، اغلب از قطره های چشمی بهره می‌برند – حتی اگر لنزهای تماسی نداشته باشند. نکته مهم در استفاده از لنزهای تماسی این است که باید مطمئن شوید قطره‌ای که استفاده می‌کنید با لنزهای شما سازگار است. با پزشک خود درمورد اینکه کدام قطره برای شما بهترین است صحبت کنید.

۴. توصیه‌های پزشک خود را دنبال کنید. فقط از محصولاتی که چشم پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد استفاده کنید. بدون مشورت با پزشک خود، محصولات مراقبت از لنز را حتی با یک مارک فروشگاهی دیگر جایگزین نکنید. دستورالعملی که برای شما تعیین شده است دقیقا مناسب با لنز شماست پس آن را بر اساس لیبل‌ها و شنیده‌ها تغییر ندهید.

۵. به برنامه زمانی تعیین شده برای قرار دادن لنز در چشم و همچنین تعویض آن به درستی عمل کنید. قوانین زمانی خود را هیچ وقت اعمال نکنید. لنزها را تا زمانی که چشم پزشک تایید می‌کند فقط استفاده کنید و در زمان تعیین شده آن را تعویض نمایید. برای افزایش عمر لنزهای خود تلاش نکنید. همچنین ، اگر پزشک به شما توصیه کرده است که به صورت مداوم از لنزهای تماسی خود استفاده کنید هیچگاه نباید با لنز بخوابید.

یادگیری هر چیز جدیدی به زمان نیاز دارد. ممکن است یک هفته زمان ببرد تا شما به سبک زندگی جدید خود عادت کنید و احساس اعتماد به نفس واقعی کنید. اما ، قبل از اینکه متوجه این موضوع بشوید، لنزهای تماسی به بخشی ارزشمند از زندگی شما تبدیل شده است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *