مراقبت از چشم

آیا کرونا در سلامت چشمان شما تاثیر گذار است؟

از آنجایی که ویروس کرونا هنوز ادامه دارد، الزامیست که شما از علائم و ریسک‌های مرتبط با این بیماری آگاه باشید. اطلاعات جدیدی هر روز از این ویروس منتشر می‌شود پس محافظت از خود و اطرافیانتان مهم‌ترین کاریست که می‌توانید انجام دهید. COVID-19 که به ویروس کرونا شناخته می‌شود، اینکه بدن شما چگونه به ویروس عکس‌العمل نشان می‌دهد ممکن است متفاوت باشد، بنابراین ضروریست که بهترین راه برای محافظت از خود را انتخاب کنید.

چه ویروس کرونا باشد چه نباشد الزامیست که از سلامت خود به بهترین نحو ممکن مراقبت کنید.

• شستن دست‌ها با صابون و آبحداقل این کار را برای ۲۰ ثانیه انجام دهید.
  • همیشه دست‌هایتان را زمانی که از محل کار به خانه می‌رسید بشویید.
  • از محلول‌های ضد عفونی کننده دست در زمانی که آب و صابون در دسترس نبود استفاده کنید.
  • زمان صرفه و عطسه دهان و بینی خود را با دستمال یا لباس خود بپوشانید و این کار را با دست انجام ندهید.
  • دستمال‌های مصرف شده را در سطل زباله بیاندازید و سپس دست‌های خود را بشویید.
  • با تماس نزدیک با افرادی که علائم بیماری را دارند خودداری کنید.

مراقبت از سلامتی یعنی مراقبت از چشم‌هایتان، که باعث جلوگیری از همه گیری این بیماری می‌شود.

با اینکه ابتلا به این بیماری از طریق چشم بسیار ناممکن می‌باشد، ولی بهتر است که از دستورالعمل‌های بهداشتی پیروی کنید تا این ریسک را به حداقل برسانید.

استفاده از لنز‌های تماسی

اگر شما از لنز‌های تماسی استفاده می‌کنید، به نظر بهتر باشد که به صورت موقت از عینک استفاده کنید. به صورت عمومی، افرادی که از لنز‌های تماسی استفاده می‌کنند چشم‌های

شستن دست برای جلوگیری از بیماری کرونا

خود را بیشتر از افراد معمولی لمس می‌کنند، که این امر احتمال افزایش به بیماری را تشدید می‌کند.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که چشم‌های خود را زیاد لمس می‌کنید، بهتر است استفاده از عینک را پس در نظر بگیرید. جایگزینی لنزهای تماسی با عینک می تواند باعث

کاهش تحریک شود و همچنین هنگام لمس چشمان شما می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند.

اگر همچنان تصمیم بر استفاده از لنز‌ دارید، بهتر است در شستن دست‌هایتان قبل از قرار دادن لنز و برداشتن آن دقت کنید. شستن دست‌های باید یک کار همیشگی برای شما باید اما تکرار بیشتر این کار شانس شما را به ابتلا به بیماری کرونا و انتقال آن را کاهش می‌دهد.

محافظت از چشم

استفاده از عینک می‌تواند به عنوان یک لایه محافظ اضافی عمل کند. تصور می‌شود که بیماری COVID-19 در زمان عطسه یا سرفه فرد مبتلا به بیماری می‌تواند از طریق ذرات موجود در هوا نیز منتقل شود. خیلی مشابه سرماخوردگی و آنفولانزا. عینک شما می‌تواند به عنوان یه محافظ در چنین شرایطی عمل کند، با این حال نمی‌توان ۱۰۰٪ از محافظت اطمینان حاصل کرد.

بنا به گفته سازمان بهداشت جهانی اگر شما در نزدیک فرد مبتلا یا مشکوک به بیماری هستین بهتر است از شیلد که محافظت بیشتری دارد استفاده کنید. این امر همچنین می تواند برای کسانی که از بیمارانی که در معرض خطر هستند مراقبت می کند مفید باشد.

علائم چشمی کرونا ویروس

آخرین اطلاعات پزشکان چشم بیمارستان نشان می دهد که التهاب ملتحمه که غالباً به آن چشم قرمز گفته می شود ، در فرد مبتلا به ویروس COVID-19 تا اواخر بیماری معمولاً دیده نمی شود. این تحقیق توسط چندین پروژه تحقیقاتی بین المللی پشتیبانی می شود.

کاهش ریسک ابتلا به بیماری

شما می‌توانید با استفاده از چند روش ساده و اقدامات هوشیارانه و همچنین استفاده از مشاوره‌های بیشتر در این زمینه خطر ابتلا به بیماری COVID-19 را کاهش دهید. از شستن دست‌هایتان به صورت مکرر و به مدت کافی شروع کنید. میزان برخورد خود را با افراد مبتلا کاهش دهید و در صورت ابتلا به بیماری در خانه بمانید و از گسترش این بیماری جلوگیری کنید.

مرتبا سطوح خانه را تمیز و ضد عفونی کنید به دلیل اینکه ویروس‌ها می‌توانند تا ساعت‌ها رو این سطوح باقی بمانند، بنابراین با تمیز کردن سطوح می‌توانید ریسک ابتلا به بیماری را در خود کاهش دهید.

شناخت علائم کرونا ویروس می‌تواند شانس انتقال این بیماری به دیگر افراد را کاهش دهد. بسیاری از افراد ممکن است فقط دچار علائم خفیف بیماری شوند به همراه تب، سرفه، گلودرد یا سردرد. در افراد مسن و افرادی که مشکلات بیماری زمینه‌ای دارند ممکن است شرایط متفاوت باشد و علائم شدیدتری را از خود نشان دهند.

این علائم ممکن در حدود ۲ تا ۱۴ روز خود را نشان دهند:

• دمای بالا، زمانی که پشت و سینه‌ خود را لمس میکنید احساس حرارت می‌کنید.
  • سرفه‌های مداوم، زمانی که شما احساس می‌کنید جدید زیاد و به صورت پیاپی سرفهمی‌کنید.

پیشنهاد می‌شود در هنگام مشاهده علائم در خود در خانه بمانید تا از انتشار بیماری جلوگیری کنید و حتی به پزشک عمومی، داروخانه و بیمارستان مراجعه نکنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود از حضور در مکان‌های عمومی شلوغ و مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنید.

منبع