مراقبت از چشم

مراقبت از چشم برای افراد زیر ۴۰ سال

مراقبت از چشم برای افراد زیر ۴۰ سال

مراقبت از چشم در دوران جوانی بسیار اهمیت دارد. زمانی که به اوایل ۲۰ سالگی خود می‌رسیم، سیستم چشم و بینایی ما کاملاً تکامل پیدا کرده است. اکثر افراد بینایی و سلامت چشم خود را به طور کلی در اواسط ۲۰ تا ۳۰ سالگی پایدار می‌دانند. اما یک استثنا وجود دارد، زنانی که در دوران بارداری دچار تغییراتی در دید خود می‌شوند.

در این نقطه از زندگی، ایجاد عادت‌هایی در زندگی برای داشتن چشمی سالم در طول یک عمر بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال ، افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت برای اطمینان از ابتلا به بیماری چشم دیابتی، لازم است معاینه منظمی از چشم داشته باشند. بخش عمده‌ای از مراقبت از چشم دیابتی همکاری با پزشکان برای کنترل وزن و قند خون و همچنین فشار خون و کلسترول است.

مراقبت از چشم و جلوگیری از آسیب دیدگی در خانه

آسیب دیدگی چشم منبع اصلی مشکلات چشمی در افراد جوان است. از هر چهار آسیب دیدگی چشم حدود سه مورد برای مردان ۱۸ تا ۴۰ ساله اتفاق می‌افتد. تقریباً نیمی از آسیب دیدگی چشم در خانه یا اطراف آن اتفاق می‌افتد، اغلب در طول تعمیرات منزل یا ورزش کردن. خبر خوب این است که با استفاده از عینک محافظ می‌توان تقریباً از همه آسیب‌های چشم جلوگیری کرد. هر خانواده باید حداقل یک جفت عینک ایمنی دارای استاندارد مناسب در دسترس داشته باشد.

جراحی عیوب انکساری

نسخه‌های عینک یا لنزهای تماسی در طول ۲۰ و ۳۰ سالگی فقط کمی تغییر می‌کنند یا اصلاً تغییر نمی‌کنند. به همین دلیل ، اگر قصد اصلاح جراحی انکساری برای اصلاح نزدیک بینی، دور بینی یا آستیگماتیسم را دارید، در صورت موافقت چشم پزشک، این زمان مناسب برای انجام این کار خواهد بود. مانند هر نوع دیگر جراحی، جراحی عیوب انکساری مانند لیزیک، اسمایل و سایر موارد هم مزایا و هم خطراتی دارند. قبل از تصمیم گیری با چشم پزشک خود صحبت کنید و گزینه‌های خود را به دقت در نظر داشته باشید.

چه زمانی مناسب‌ترین زمان برای معاینات چشمی است؟

بزرگسالان زیر ۴۰ سال که چشم سالم و بینایی خوبی دارند باید هر ۵ تا ۱۰ سال یک معاینه کامل توسط چشم پزشک انجام دهند. یا این را به به این صورت به یاد داشته باشید: یک بار در دوران ۲۰ سالگی و دو بار در دوران ۳۰ سالگی خود معاینه کامل چشم را انجام دهید.

مواردی وجود دارد که شامل این توصیه نمی‌شود. اگر از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید سالی یک بار به متخصص چشم خود مراجعه کنید. اگر مبتلا به دیابت یا سابقه خانوادگی بیماری چشمی هستید، با چشم پزشک خود صحبت کنید تا متوجه شوید در چه زمان‌هایی باید چشمان شما معاینه شود.

در هر سن و سالی که باشید، اگر به عفونت چشم، آسیب دیدگی، درد چشم مبتلا هستید یا در میدان دید خود الگوها یا نور غیرمعمول مشاهده می‌کنید، با چشم پزشک خود تماس بگیرید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *